Om mig

Mitt foto
Ekenäs, Raseborg, Finland
Jag är en småstadstjej på 25 år. Jobbar inom en mansdominerad bransch, funderar på vad jag vill bli när jag blir stor och planerar alltid nästa resa. Kommer blogga om allting från min passion för bakande, min nyfunna kärlek till modebloggare, kläder och outfits samt resor och foto.

måndag 6 oktober 2014

Tirana

Här kommer de sista bilderna från en underbar resa. Våra sista dagar i Gramsh spenderade vi med Visis familj, vänner och en utekväll på ett av våra gamla ställen. Bör konstateras att man antagligen behöver dricka en raki eller så var allting roligare förr, men kul i alla fall.



 Sista dagen började jag med en megapackning, höll på i två timmar, allt för att inte upprepa Rhodos misstaget och lämna hälften efter mej. Sedan var det tårögda hejdåkramar och sedan lyckades vi stuva in allt vårt bagage i en liten golf.




Vi åkte först ut till flygplatsen och bokade in oss på ett litet hotell precis vid terminalen, allt vi behövde göra följande morgon var att gå över vägen. Sedan åkte vi in till Tirana city och mötte upp med tre av Visis kusiner.





Strosade runt, åt gyros, drack kaffe och såg några av Tiranas sevärdheter på en snabb sightseeing tour. Vi fikade på 15 våningen med en fin utsikt över den upplysta huvudstaden, såg Moder Teresas staty på torget som för övrigt renoverades inför påvens besök, såg universitetet, presidentens residens och pyramiden i centrum.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar